Enehersker (15.02.2010)
De naglene som blir tatt som slagvåpen må ha vært sinnsjukt svære og/eller skarpe. Sjøl har jeg erfaring fra at alt av nagler som blir solgt i profilerte kommersielle etablissementer som nevnte Bodymap, aldri blir satt spørsmålstegn ved. Bortsett fra Oslo Spektrum, en scene jeg i det hele tatt opplever som mindre profesjonell og opptatt av den kulturen som formidles enn Rockefeller og søsterscene er. Var f.eks. på Gorgoroth på John Dee i 2008, der var det mildt sagt ikke få nagler. Dette får vi lov til å dyrke, fordi arrangøren er inneforstått med det kulturelle uttrykket og betydningen av dette.
Vis du ser på første side av denne tråden lastet jeg opp et bildet av meg selv som viser størrelsen på naglene man fikk bot før. Dette har skjedd i både Bodø og Oslo at det er blitt tatt for og være slagvåpen selv om de er av den minste sort. Snakket personlig med politiet for noen dager siden på et lite stedd i vestfold hvor jeg bor. De sa at her var det ikke så nøye siden det var såpass lite stedd osv. Men han hadde ikke peiling. Og at utenfor vestfold er det opp til HVER ENKEL politimann og avgjøre om det er våpen eller ikke. Ergo. Det finnes ikke noen spesielle regler vi faktisk kan følge eventuelt forsvare oss med. Men siden greven har jo politiet alltid hatt et dårlig syn til oss som regel. Så de fleste prøver og få tatt oss. Jeg selv blir ofte ransaket for kniver osv grunnet hva som skjedde i tidlig 90 tallet.