| | |
Forum Guru

Group: Forum Members Last Login: 26.03.2010 19:03:10 Posts: 66, Visits: 492 |
| Heisann. Jeg lurer på hvordan det er med nagler ovs. Jeg er den som bruker nagler som dekker det meste av underarmen. Er skarpe nagler, men av de minste man får. Har også rundt halsen (som er litt lengre men veldig dårlig kvalitet) og et belte med skarpe nagler. Kan dette på noen måte føre meg i trøbbel? Eventuelt hvordan er det mer regler for nagler og sånt i de forskjellige klubbene?
Takker for svar |
|
| | |
Forum Newbie

Group: Forum Members Last Login: 10.04.2010 15:20:30 Posts: 8, Visits: 15 |
| Hei.
Nå vet jeg ikke sikkert, men min erfaring fra Oslo er at nagler ikke er noe stress, såfremt det ikke er spiker liksom. Har vært på de aller fleste konsertarenaer i Oslo og har kun sett at det er Oslo Spektrum som ikke godtar nagler i noen som helst form. Var på Rockefeller for senest 2 uker siden og så folk med alt mulig slags nagler da. Snakker selvfølgelig små, uskyldige nagler, og ikke "bandbildenagler" ala tidlig 90-talls BM.
Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med Rockefeller/John Dee direkte og forhørt meg, for det er dritkjipt å må ta av seg alt om det ikke er lov. Snakker av erfaring her, da jeg måtte bruke en hel Slayer-konsert i Spektrum på å holde opp buksa, fordi jeg hadde naglebelte, og det var ikke lov. |
|
| | |
Forum Guru

| | Blir og ta med meg pose dersom jeg skal måtte ta av meg nagler. Har bare hørt at selv de små naglene har blitt ansett som slagvåpen av politiet og bot på 3000,- Belte har jeg hengede på skrått så buksa holder seg på plass uten det heldigvis^^ :p Men takker så mye for info. Vurderer og stoppe innom politikameret en gang å høre med politiet personlig. |
|
| | |
Supreme Being

Group: Forum Members Last Login: 12.11.2011 12:46:07 Posts: 116, Visits: 150 |
| Hvor mye nagler du får lov til å ha på deg kommer rett og slett an på hvilken vakt som sjekker deg ved inngangen. Hver vakt har sin oppfatning, virker det som. Jeg gikk f.eks. rundt med et patronbelte for et par år siden. Den ene dagen møtte jeg en vakt som sa at den slags belter ikke var lov, og så til at jeg la det igjen i garderoben. De andre dagene gikk jeg rett inn med det samme beltet, helt uten spørsmål.
Jeg kan ikke forstå hvorfor patronbelter og små nagler ikke skulle være lov, når dette selges inne på Rockefeller, men å begynne å diskutere med dørvakter er sjelden en god ide. Skulle den vakten som sjekker deg mene at naglene dine er farlige, er det uansett ikke verre enn at du må legge dem igjen i garderoben. Hvis beltet ditt også har nagler, kan det være en ide å ta med seg et ekstra belte for sikkerhets skyld, så slipper du å miste buksa under konsertene. ;-] |
|
| | |
Forum Guru

| | Det er jo greit nok. Bare å få en beskje om og ta dem av. Men jeg ønsker ikke en bot på 3000,- for og bære slagvåpen..Som skjedde sist år..Derfor prøver jeg og grave litt nå..Men jeg kan jo eventuelt gå med naglene av til konsert lokalet osv.. |
|
| | |
Supreme Being

Group: Forum Members Last Login: 12.11.2011 12:46:07 Posts: 116, Visits: 150 |
| Fikk du virkelig bot på 3000 for å gå med nagler? Jeg synes det er rart om den slags kroppspynt skulle være definert som våpen. Det er f.eks. lov å bære knivblader med lengde inntil 6 cm, så nagler med lengde under 6 cm burde i hvert fall være lov. (Det stod i hvert fall en sak om dette i Aftenposten for noen år siden)
Hva slagvåpen angår, kan spade, hammer, balltre, hockeykølle, etc. fungere ypperlig til dette formålet, men det er allikevel ikke ulovlig å bære for å bruke til sitt opprinnelige formål. Det samme må vel gjelde for kroppspynt?
Post gjerne svaret du får av politiet her, hvis du drar innom en politistasjon. Det hadde vært greit å vite svaret. ;-] |
|
| | |
Forum Guru

| | En kompis av meg og broren min gikk i Oslo. Han fikk en bot på 3000 eller 3500,- husker ikke helt men noe sånt for og bære SLAGVÅPEN. Det vil si at de går under andre regler en kniver. Det var de minste naglene han brukte når han fikk den bota og beskje om og fjærne dem. Så ja. Han fikk seriøst bot for og bruke nalgene. Er derfor jeg spør å litt sånt. I håp om å finne ut av ting og tang. |
|
| | |
Junior Member

Group: Forum Members Last Login: 29.03.2010 20:54:09 Posts: 14, Visits: 34 |
| Bot for å bære nagler er jo ekstremt rart da. Nesten så jeg ikke tror det er mulig. Det beste vil nok være å ta en tur innom stasjonen med de naglene du skal bruke og spørre om de er "lovlige". Kanskje greit å få et slags bevis for at de kan bli brukt uten at noen skal bøtelegge deg også.
Det jeg da må spørre om er hva slags nagler han ble bøtelagt for å bruke. Det må jo være noe helt utenom det vanlige for at det skal skje. Selv har jeg aldri hørt om liknende. |
|
| | |
Forum Guru

| Det var samme nagler som jeg bruker på dette bildet ut ifra hva jeg forsto. Skjønner ikke helt hvordan de skal bli ansett som et slagvåpen. Men de er jo rimelig skarpe. Men kjøpte dem jo på bodymap i Oslo. Burde det ikke vært forbudt og selge dem så lett vis det var slagvåpen? De er jo solgt nettopp i den hensikt at de skal bli brukt til en stil
|
|
| | |
Junior Member

Group: Forum Members Last Login: 29.03.2010 20:54:09 Posts: 14, Visits: 34 |
| Nå ble jeg overasket. Helt ærlig kan jeg ikke forstå hvorfor det skjedde. Som du skriver burde det jo være ulovlig å selge om det faktisk regnes som slagvåpen og dermed kan gi bøter. Eller hvertfall selges med en advarsel. Og bodymap er jo ikke akkurat en butikk ingen vet om, eller som kan kalles å drive ulovlig. Skal man se så firkantet på det kan jo alt av nagler regnes som slagvåpen.
Under inferno burde ikke politi gå i minus for å si det slik |
|
|