| Ahh ok! Jo Sverige är ett ganska specielt land att leva i. Mångkulturelt och hyffsat förenat. Jag tycker Norge är också ett fashinerande land. Har varit i ert land ett par gånger och jag anser i sommaren är Norge det vackraste landet i Skandinavium. Jag älskar era fjordar och höga berg  Som hårdrocks land är nog Sverige(anser jag ) världens bästa. Sverige är känd från all sin mångsidiga metal-kultur. Vi är kända frör vår Death Metal, Black Metal, Thrash Metal, Doom Metal, Prog Metal, Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, you name it! Synd nog är Norge nästan endast känd för sin Black Metal, vilket ,anser jag, är tragiskt. Ta mig inte fel Norsk Black Metal är världsstor och ultra bra! Dock måste jag säga att de senaste åren har den norska scenen avtagit. Inga spännade skivor görs liksom längre. Hårdrocks folket här i Sverige är väll blandat. Vi har också wannabes(som i alla nationer) och oseriösa människor. Men de brukar försvinna efter ett par år och upptäcker de gillar pop eller något annat hemskt Men vi har väldigt många hårdrockare i detta land, i varenda stad eller by kan du ge dig fan på att det finns nån eller några hårdrockare. Men när allt kommer omkring så tycker jag att Skandinavium har den bästa hårdrocks scenen i världen. Och det är stolthet  Ska du på några andra festivaler i år? Kanske i Sverige?
------------------------------------- Fritz Haarman Der Smurf Metzger
------------------------------------ Beaten, Raped, Fuckin´ Left To Smurf |